This page is hosted for free by cba.pl. Are you the owner of this page? You can remove this message and unlock many additional features by upgrading to PRO or VIP hosting for just 5.83 PLN!
Want to support this website? Click here and add some funds! Your money will then be used to pay for any of our services, including removing this ad.

Uchwyt rowerowy dachowy czy tylny ?

Przewóz rowerów na samochodzie może stwarzać pewne problemy i być dużym wyzwaniem. Chyba że zaopatrzymy się w specjalne uchwyty rowerowe, przeznaczone do montażu w samochodach osobowych. Do wyboru mamy dwie metody mocowania ? na dachu, lub na tylnej klapie. Każdy z takich uchwytów różni się wyglądem, a tym samym również budową. Jakie są ich zalety i wady? Należy się przede wszystkim skupić nad tym, które uchwyty będą odpowiednim wyborem dla konkretnego rodzaju samochodu. Na przykład, w przypadku samochodów osobowych o raczej niewielkiej wysokości, zaleca się stosowanie uchwytów dachowych. Powód jest prosty ? umieszczenie roweru na stosunkowo niskim dachu nie jest trudne.

 
9502_2

Jeżeli jednak nasz pojazd jest nieco większej wysokości, to lepiej wykorzystać uchwyty rowerowe mocowane na tylnej klapie. Powód? Po pierwsze, znacznie wygodniej będzie nam zamocować do uchwytu rower. Umieszczanie go na wysoko położonym dachu może być trudne i niebezpieczne. Po drugie, wysoki samochód z rowerem na dachu może nie zmieścić się pod wszystkimi mostami, tunelami i przejazdami. W końcu, uchwyt na rower zamocowany za samochodem poprawia jego aerodynamikę, zmniejszając spalanie paliwa. Ma to duże znaczenie w przypadku większych samochodów.

 

Przed ostatecznym zdecydowaniem się na rodzaj uchwytu, warto przeczytać na jego temat różnego rodzaju testy i zapoznać się z opiniami. Pozwala to lepiej poznać jego dobre i złe strony. Dowiemy się również w ten sposób, czy uchwyt będzie dobrze się sprawował w parze z posiadanym przez nas modelem roweru.

Skomentuj